software

Tuesday, March 22, 2011

Facebook ဘယ္ကေန ေငြရသလဲ (သို႔မဟုတ္) Facebook မွာ ဘယ္လိုေၾကာ္ျငာမလဲ









အဲဒီေမးခြန္းကို အင္တာနက္အသံုးျပဳတဲ့သူတစ္ေယာက္ကို ေမးလိုက္ရင္ ဟာ ဒါမ်ားဗ်ာ ေၾကာ္ျငာကေန ရတာ ေနမွာေပါ့လို႔ ေျဖမယ္ထင္ပါတယ္။ ဟုတ္ၿပီ။ ေၾကာ္ျငာကေနရတယ္ဆိုရင္ Facebook ကေန ေၾကာ္ျငာတာ ဘာေတြမ်ား ေတြ႕ဖူးသလဲလို႔ စာေရးသူ ျပန္ေမးခ်င္ပါတယ္။ စာေရးသူကိုယ္တိုင္ Facebook ေၾကာ္ျငာေတြကို မေတြ႕ဖူးပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ Facebook ႀကီး ဘယ္ကေနမ်ား ေငြေတြရပါလိမ့္ဆိုၿပီး ေတြးရင္း ေတြးရင္းနဲ႔ ေခါင္းေျခာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွ အေျဖကို သိခဲ့ရပါတယ္။
ဒီလိုပါ။ Facebook မွာ စာေရးသူတို႔ ဓာတ္ပံုေတြ၊ Status ေတြ Share လုပ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ စာေရးသူတို႔ တင္လိုက္တဲ့ Status ထဲမွာ ပါတဲ့ Keywords ေတြကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒါမွမဟုတ္ Comments ေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ Facebook က Wall ရဲ႕ ညာဘက္မွာ အဲဒီ Keywords ေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေၾကာ္ျငာထိုးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ Facebook သံုးတဲ့ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားမ်ားက တင္လိုက္ရင္ ျမန္မာလိုပဲ ေရးၿပီး တင္ၾကတာမ်ားေတာ့ Facebook ႀကီးခမ်ာ ဘာေၾကာ္ျငာ မွ ထိုးခြင့္မရဘူး ျဖစ္ေတာ့တာပါပဲ။ Facebook ကေတာ့ ေတြးခ်င္ေတြးေနပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြ Facebook သံုးခြင့္ေပးတာ ငါတို႔ရံႈးတယ္ဟလို႔ေပါ့။
ပံုမွာျပထားတာကေတာ့ Google Images ကို အသံုးျပဳၿပီး ရွာေတြ႕ထားတဲ့ Facebook ရဲ႕ ေၾကာ္ျငာထိုးပံုေလးပါ။ ညာဘက္မွာ ၾကည့္လိုက္ရင္ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ User က တင္ထားတဲ့ Status နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြေပါ့။

ကဲ အဲဒီလို ေၾကာ္ျငာေတြ ဘယ္လိုထည့္မလဲဆိုတာကိုေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ စိတ္၀င္စားမယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ Facebook မွာ ေၾကာ္ျငာျခင္းဟာ တျခားေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာတာနဲ႔ မတူပါဘူး။ သူက ကိုယ္ ပစ္မွတ္ထားခ်င္တဲ့ သူေတြအားလံုးဆီကိုပဲ ေရာက္ပါတယ္။ ဥပမာ အမ်ိဳးသမီးအလွကုန္ေၾကာ္ျငာဟာ အမ်ိဳးသားေတြဆီ မေရာက္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေၾကာ္ျငာခ ေပးရတဲ့ပံုစံကလည္း User က ကိုယ့္ေၾကာ္ျငာကို ႏွိပ္လိုက္မွ ေပးရတဲ့ CPC ပံုစံပါ။ ေနာက္ၿပီး တစ္ရက္ကို ေၾကာ္ျငာအတြက္ ေငြဘယ္ေလာက္သံုးမယ္ဆိုၿပီးေတာ့လည္း သတ္မွတ္ထားႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ ေၾကာ္ျငာရဲ႕ Budget ကို စိတ္ႀကိဳက္ဖန္တီးႏိုင္ၿပီး အဲဒီ Budget ကို Facebook က ကိုယ္ Target ထားတဲ့ Customer ေတြဆီမွာ ျပသေပးမွာပါ။
ေအာက္မွာျပထားတဲ့ပံုကေတာ့ Facebook မွာ ေၾကာ္ျငာထည့္ဖို႔အတြက္ ပထမဆံုး Budget ဖန္တီးတဲ့အခါ Facebook က ေတာင္းခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြပါ။

လိုအပ္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြ ျဖည့္ေပးလိုက္တဲ့အခါ ေအာက္မွာနမူနာျပထားသလို Budget တစ္ခု ရလာပါတယ္။

အခုပံုကေတာ့ Targeting ပါ။ ကိုယ္က ဘယ္ႏိုင္ငံကလူေတြကို အဓိကထားၿပီး ေၾကာ္ျငာခ်င္တာလဲ၊ ဘယ္ အသက္အရြယ္၊ က်ားမ၊ ဘယ္လိုဟာေတြ စိတ္၀င္စားတဲ့သူေတြ စသည္တို႔ကို ျဖည့္စြက္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္အလက္ေတြ ျဖည့္ေပးလိုက္တာနဲ႔ ကိုယ့္ ေၾကာ္ျငာက လူသန္းေပါင္း ဘယ္ေလာက္ဆီ ေရာက္သြားႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို Facebook က estimate တြက္ေပးပါလိမ့္ဦးမယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ေၾကာ္ျငာအတြက္ တစ္ရက္ကို ေငြဘယ္ေလာက္သံုးမလဲ၊ Customer က ကိုယ့္ေၾကာ္ျငာကို ႏွိပ္လိုက္ရင္ ကိုယ္က Facebook ကို ေငြဘယ္ေလာက္ေပးရမလဲ စတာေတြကို Facebook က တြက္ခ်က္ေပးပါလိမ့္ဦးမယ္။
ကဲ Facebook မွာ ေၾကာ္ျငာၾကည့္ၾကပါစို႔လား။ စိတ္မေကာင္းစရာတစ္ခုကေတာ့ Targeting မွာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ Customer ေတြကို ေၾကာ္ျငာခြင့္ မရွိတာပါပဲ။



ေကာင္ကေလး

No comments: